torsdag 11 juni 2009

Fryken och Fryken igen


Hej hopp! Igår var jag och Cathrine och gick på en dramatiserad vandring i mina nya hemtrakter :) från Bävik till Bäviks brygga. Det var min kära kollega Marina som guidade turen där figurer ur Gösta Berlings saga dök upp. Även en smått galen munk som skulle frälsa oss dök upp...på slutet åt vi kolbullar och Cathrine som aldrig gjort det förr fick till den snyggaste av alla! Det var flera som var djupt imponerade :-) hem liftade vi med Marina i roddbåten och det var en tur man inte glömmer i första taget! Kl var ca halv 11 och det spöregnade men vid horisonten såg man solen som kikade fram mellan molnen. Jättevackert! Turen genom skogen hem ska vi inte prata om... Man kan väl säga att vi inte riktigt visste vart vi skulle :-S men hem kom vi till slut! Bilden visar Pepper som har premiärbadat i Labbersvika. Ha de bra alla!

2 kommentarer:

  1. catrine i Hförs12 juni, 2009 18:13

    Huuuu...vilket äventyr . Skulle ha varit kompletterat med några maffiga spökhistorier på vägen tbax.... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, nog kändes det lite spökligt i skogen :-)men oj vilken kväll!! Och min supersnygga kolbulle alltså!! Ha ha ha
    Jag tror jag MÅSTE flytta till Smedsby..d är paradiset!

    SvaraRadera