måndag 15 juni 2009

Håkan


Ikväll var jag och Cathrine ute på en sån där upptäcksfärd igen! Vi skulle "bara" följa vägen och gå förbi en gård. Där var en hund i hundgård som var så ilsken så den kastade sig mot stängslet :-o. Jaha, där går vi inte förbi igen! Efter en omväg ner till Fryken, kom vi på en riktigt stor stig. Men den försvann liksom ner mot Fryken igen!! Nej, nu måste vi gå åt andra hållet! Sagt och gjort vi trängde oss igenom skogen och kom fram vid en damm med ett hus längre bort. När vi gick förbi det kom det en lös hund - Old English Sheepdog (eller var det en Shetlandsponny Cathrine ;)) den var i alla fall snäll och stannade... Nästa möte var med en jättegullig goldentik som alla 4 hanarna blev förtjusta i :) där stod vi och pratade en stund innan vi äntligen kom upp på vägen igen och styrde hemöver. Men sen kom det värsta! HÅKAN!! En stor och mycket fnysande tjur! Nu stod det också en tjur på andra sidan vägen så det blev nog för mycket för herrn att ta in. Jag blev skiträdd! Som tur var tog Cathrine tag i saken och bara gick på. Jag kan säga att så fort var det länge sen jag gick!! Sista biten hem var inte så spännande. Lite utskällning av några fler hundar var piece of cake efter mötet med Håkan :-). Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha ja det var verkligen en spännande promenad!! Den blev ju bara 2 timmar ;-)
    Smedsby är nästan som underlandet. Det dyker upp en massa intressanta saker under vägen :-) Ilskna hunden var verkligen otäck! Alla 4 hundarna tyckte likaså.. Men Håkan säger jag bara..ett liitet staket hade nog inte hjälp till så mycket..han imponerade på många sätt ;-)( se bild..titta under magen på honom..)Och gå mellan två tjurar som är sura och frustar på varandra var nästan lite väl spännande!!
    Ps. I LOVE SMEDSBY!!

    SvaraRadera
  2. Vilka promenader ni gör ??? Jag blir jättenyfiken på Smedsbyn :-) Trevlig midsommar! /Ingela

    SvaraRadera
  3. Men herrejävlar !! En sån Håkan vill jag inte träffa på...hujamej...

    SvaraRadera